12. lokakuuta 2014

Huuupsss ja venähtänyt blogitauko

Kiirettä on pitänyt (joo seliseli), mut on ollut niin kiireiset viikot, että bloggaus on jäänyt ja blogitauko on venähtänyt pidemmäksi kuin lakisallisi!! Toisekseen mun läppäri, joka on ihan paska, ei oo suostunut toimia. Perjantain mulla meni lopullisesti hermo ja ostin vaan uuden. Ainoa juttu on vaan se, et mun pitää odottaa sitä 2-4 viikkoa!!! Hitto! MUTTA se on tulossa!!!! Vihdoinkin!!! Päätin vaan perjantaina, et jos hulluilla päivillä on netissä jäljellä Mac book air niin se lähtee mulle ja olihan se siellä aamulla. Nyt mä vaan odottelen sitä saapuvaksi. En muuten todellakaan aamulla jaksanut sitä stockalta lähtee jonottamaan (vaikka matka nyt ei olis ollu kilsaakaan, mut hei, ulkona satoi vettä!!) vaan tilasin nettikaupasta, mutta mä oikeesti laitoin kellon soimaan aamulla sen takia seiskan aikoihin!?!

Nyt onkin sit hyvä palata ruotuun ja aloittaa syksy (nii i, minne se kesä taas hävisi?!?) vähän säntillisimmin. Kesähelmat on vaihtuneet syksytakkeihin ja syyskenkiin sekä sadetakkiin ja satevarjoon. Missä välissä se loppukesä aina vaihtuu syksyyn? Jossain vaiheessa sitä vain huomaa, että se kesätuuli onkin muuttunut loppukesän tuuleksi ja tuulen heiluttamat lehdet havisevat antaen ensi merkkejä alkavasta syksystä. Illat pimenevät aina vain aikaisemmin ja yhtäkkiä huomaakin, että iltaisin tarvii valot taas jos jotain aikoo nähdä. Ja onpa tähän syksyyn jo muutama melkein jopa talvinenkin päivä mahtunut (mikä päivä se nyt olikaan keskustassa se plus kolme astetta ja se jos mikä, on jo musta melkein talvi!!). Mut ainut tän syksyn hyvä puoli on se, et saa pukeutua saappaisiin ja kaivella uudet syksyvaatteet käyttöön. Mallorcalta ostettuun kaulahuiviin on ihana kääriytyä syksyn viimoissa. 
 
Päivän asuna on ollut työmatkalla mun kesällä jo ostama villakangastakki, uus syksyhuivi ja Mallorcalta tehty laukkulöytö (tähän laukkuun mä ihastuin ja mun oli vain pakko ostaa se) ja vanhat nilkkurit joilla mä oon jo kaks talvee tallannut. Jostain syystä suurimmasta osasta mun kengistä puuttuu korkolaput. Mä olen aivan järjettömän huono viemään kenkiä suutarille. Osaksi johtuu myös siitä, että mun mielestä on erittäin kiskurihintaista maksattaa kirkolappujen vaihdosta melkein kakskymppiä!!! Jopa törkeetä! Pienet muovinpalat joiden vaihtoo menee ehkä 10 minuuttia. Sama toimenpide maksaa mm. Madridissa viis euroo ja tallinnassakin se on huomattavasti halvempaa. Tästä syystä pitäiskin vaihtaa korkolaput kenkiin reissuissa. Käsittämättömintähän on se, et alle 30 euron kenkiin ei oikeestaan kannata vaihtaa korkolappujs vaan alemyynneistä ja ulkomailta saa uudet kengät usein halvemmalla kuin Suomessa vaihdattaa uudet korkolaput vanhoihin kenkiin. Tietenkin kalliit ja laadukkaat kengät ovat eri juttu, mut kovin halpoihin kenkiin se ei kannata, vaikka itse kengät vielä olivat kunnossa ja käyttökelpoiset.











 
Eilen hetkellinen +15 astetta lämpöä innosti laittamaan vielä avokkaat jalkaan kun tuli lähdettyä ulos! Toisin kuin muutama päivä sitten otetut kumpparikuvat ylhäällä. Mä tykkäisin huomattavasti enemmän vielä käyttää noita avokkaita, mutta ei voi mitään, alkaan vaan olemaan liian kylmä niille (eilistä poikkeusta lukuunottamatta). Noi housut on muuten mun sortuminen hulluilla päivillä. Lähti noi mustat Michael Korsit mukaan kun olin niitä erehdyksessä sovittanut. Minkäs teet? Mieli on heikko välillä ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti